№ з/п
|
Клас
|
Тема
|
Під час вивчення якого тематичного блоку рекомендовано включити в календарний план
|
Примітки
|
1
|
5
|
Криворіжжя – магічний край. Легенди про походження Кривого Рогу. «Січовий дід Ріг», «Про Кривий Ріг» «Легенда про Кривий Ріг»
|
Світ фантазії, мудрості. Міфи і легенди українців
|
Перший урок літератури рідного краю. Дати поняття про літературу рідного краю, літературний процес на Криворіжжі у доступній формі
|
2
|
Світ доброти в казці Лідії Челнокової «Зелений лісовичок»
|
Літературні казки
|
Тематичний зв'язок
з казкою В.Короліва-Старого «Хуха-Моховинка»
| |
3
|
Краса і мудрість прислів‘їв і приказок Дніпропетровського краю
|
Після теми «Прислів’я та приказки»
|
Закріплення і поглиблення теми «Прислів’я та приказки»
| |
4
|
Марія Пригара. «Побратими», «Козаки» - вірші про історичне минуле
|
Історичне минуле нашого народу
|
Тематичний зв'язок
з казкою І.Нечуя-Левицького «Запорожці»
| |
5
|
Дивоцвіт поетичної творчості Олексія Старикова
|
Рідна Україна. Світ природи
|
Звернути увагу на те, що літературне Криворіжжя представлене творами, написаними українською і російською мовами
| |
6
|
6
|
Цвіт душі мого народу (Пісні рідного краю)
|
Загадково прекрасна і славна давнина України
|
Пісні сільського Криворіжжя про козаків, чумаків, побутового змісту
|
7
|
Золота струна. Думи і кобзарство на Дніпропетровщині
|
Загадково прекрасна і славна давнина України
|
Підготовлено на основі електронного підручника з факультативного курсу «Фольклор рідного краю. Дніпропетровщина»
| |
8
|
Літературні казки Криворіжжя. Вадим Баралюк. «Пригоди мальованого чоловічка Дальта та його друзів»
|
Я і світ
|
Тема екологічного стану Землі та екології душі
| |
9
|
Ігор Січовик. «Неймовірні пригоди барона Мюнхгаузена в Україні»
|
Пригоди і романтика
|
Можна провести як урок позакласного читання
| |
10
|
Григорій Гусейнов. «На землі на рідній»
|
Підсумковий урок ЛРК за рік
|
Знайомство учнів
з антологією і творчістю Г.Гусейнова
| |
11
|
7
|
Володимир Стецюк. “Залізний посох, або місто диявола”
|
Перед темою «Про далекі минулі часи»
|
Використано уривок
із повісті, в якому розповідається легенда про пошуки людиною руди (історія про Інгулець і Саксагань)
|
12
|
Ігор Січовик. «Рудана»
|
Перед темою «Про далекі минулі часи»
|
Пригоди хлопчика, який приїхав на літні канікули до дідуся в Кривий Ріг. У центрі твору легенда про Рудану. Можна провести як урок позакласного читання
| |
13
|
Григорій Гусейнов. "Станційні пасторалі. Сповідь дитинства"
|
Про далекі минулі часи
|
Тематичний зв'язок
із повістю Г.Тютюнника «Климко»
| |
14
|
Вадим Яцик. «Безногий голуб»
|
«Ти знаєш, що ти людина?»
|
Зразок науково-фантастичного твору
| |
15
|
Знайомство з поетичною творчістю Миколи Миколаєнка
|
Ми – українці
| ||
16
|
Світ поезії українського серця
(за творчістю Івана Хоменка)
|
Ми – українці
| ||
17
|
8
|
Поетичний світ збірки Любові Баранової «Тріумф і тиша»
|
Усна народна творчість
|
Можна провести паралель між творчістю Марусі Чурай і сучасних жінок-поетес
|
18
|
Любов до Вітчизни та рідної мови в поетичній творчості митців-педагогів Криворіжжя
|
До Дня працівників освіти. Можна провести як виховний захід
| ||
19
|
Ганна Стеценко. Вибрана поезія
|
Світ української поезії
| ||
20
|
Засудження геноциду в оповіданні Ганни Кудлінкової «Туся, зламана квітка»
|
З української прози
|
Бажано провести перед Днем перемоги.
Урок-суд. Додаткова інформація про довоєнні єврейські поселення на Криворіжжі та Голокост
| |
21
|
Яскраві сторінки життя і творчості Павла Глазового
|
Український гумор і сатира
|
Можна доповнити урок оглядом творчості інших письменників-гумористів Криворіжжя
| |
22
|
9
9
|
Володимир Сичов. «Образа»
|
Усна народна творчість
(родинно-побутові пісні. Українське весілля)
|
Урок-психологічне дослідження.
В основі сюжету родинно-побутовий конфлікт
|
23
|
Володимир Михайличенко – людина, поет, громадянин. Любов до рідного краю в поезії В.Михайличенка
|
Кінець
І семестру
|
Пропонується
2 розробки уроків за творчістю В.Михайличенка
| |
24
|
Образ Тараса Шевченка у творчості поетів Дніпропетровщини
|
Тарас Шевченко
|
Урок-узагальнення. Рекомендовано провести як останній урок з теми «Тарас Шевченко»
| |
25
|
Панас Ногін. «У полоні червоних брил»
|
З літератури
ХХ ст.
|
Психологічно напружена розповідь про двох шахтарів – колишніх друзів, що потрапляють в кам’яну пастку під час аварії на одній із криворізьких шахт
| |
26
|
10
|
Правда, обпалена війною…(Повість Миколи Миколаєнка «На лінії вогню»)
|
До дня визволення від фашистських загарбників України (28 жовтня) або Кривого Рогу
(21 лютого)
|
Рекомендовано провести екскурсії до КЗШ №15 і Комсомольського парку.
На основі повісті можна підготувати виховний захід
|
27
|
Порушення філософських тем у творах Анатолія Греса
|
Біблійна основа творів.
Рекомендовано провести урок після вивчення творчості І.Франка, який також використовує біблійні сюжети
| ||
28
|
Анатолій Липицький. «Валентиса Непрекрасна». Яка краса порятує світ?
|
Порушується тема наслідків Великої Вітчизняної війни і внутрішньої краси людини
| ||
29
|
11
|
Михайло Пронченко. Його життя-Подвиг українського народу
|
У додатках до уроку відеофільм про М.Пронченка. М.Пронченку присвячено кілька сторінок у повісті М.Миколаєнка «На лінії вогню»
| |
30
|
Художній дивосвіт творчості Віктора Гриценка
|
Передбачити дослідження учнями не окремих віршів, а збірок поета
| ||
31
|
З Україною в серці. Життя і творчість письменника - емігранта Яра Славутича
|
Рекомендовано пов’язати з творчістю інших письменників-емігрантів
| ||
32
|
Художньо-документальний життєпис Г.Гусейнова «Господні зерна»
|
Підсумковий урок літератури рідного краю
|
Крім розгляду теми, дати стислу інформацію про сучасний літературний процес на Криворіжжі. Узагальнити знання учнів з літератури рідного краю
|
понедельник, 27 марта 2017 г.
Програма ЛРК
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий